درد ، خونریزی و سوزش های مقعدی

 

با توجه به نحوه تغذیه و فعالیت های روزمره امروزی احتمال مبتلا شدن بیماری های بسیار افزایش یافته است. زیرا اکثرا نفرات پشت میزهای خود نشسته و ساعت ها با کامپیوتر کار میکنند، از این رو نشستن های طولانی و عدم داشتن فعالیت های ورزشی و پیاده روی های روزانه سبب ایجاد بیماری های مقعدی می گردد. از طرفی داشتن رژیم غذایی نامناسب می تواند خود عامل بیماری های مقعدی گردد مانند خوردن غذاهای نامناسب از قبیل فست فودها و غذاهای بیرون یا به خوردن اشتباه تیغ ماهی می توانند نقش بسیارپررنگی درایجاد زخم، سوزش و یا درد مقعد گردد. لذا بهتراست فعالیت های ورزشی خود را جهت پیشگیری از این بیماری افزایش داده و علاوه بر این رژیم غذایی مدیریت شده ای را انتخاب نمائیم.

 

 رایج ترین بیماری های مقعدی یا نشیمنگاه

 

1- هموروئید ترومبوزه ( هموروئید بیرونی )

 

2- هموروئید داخلی ( بواسیر )

 

3- شقاق یا فیشر

 

4- سینوس مویی یا  کیست پیلونیدال

 

5- آبسه مقعدی

 

6- یبوست یا خشکی مزاج

 

7- کولیت روده

 

8- زگیل

 

 

 

نوع بیماری ناحیه مقعد

بسیاری از بیماری‏های ناحیه مقعد، به راحتی قابل درمان هستند. در صورتی که بیماری مقعد شما، با سایر اختلالات پزشکی همراه است، بهتر است در صورت تداوم علائم، با پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

بواسیر

بواسیر شایع ترین بیماری مقعد است. در حقیت، احتمالاً نیمی از افراد تا سن 50 سال، بواسیر را تجربه می‏کنند. بواسیر وریدهایی در ناحیه مقعدی است. به هر علتی فشار بیش از حد به پایین راست روده و ناحیه مقعدی وارد شود، به طور غیرطبیعی این وریدها متورم می‏شوند.

 

این فشار زیاد می‏تواند به علت زور ‏زدن برای دفع مدفوع، اکثرا در اثر اسهال مزمن و کمتر به علت یبوست، حاملگی، پیری یا علل دیگر باشد.

 

بواسیرهای خارجی به صورت توده نرم و متورم یا و توده سفت در اطراف ناحیه مقعدی ظاهر می‏شوند و بواسیرهای داخلی در داخل کانال مقعدی ایجاد می‏شوند.

 

 


کلینیک لیزر مقعدی ,بیماری ,ناحیه ,بواسیر ,مقعد ,می‏شوند ,ناحیه مقعدی ,بیماری مقعد ,ترین بیماری ,رژیم غذایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود اهنگ های جدید ANIMusicAMP رمان Zoeycj9jt site سما مطلب ... گروه خدمات دیجیتال یارا angeloaukgg2 local